Tuesday, December 29, 2009

Menjawab Persoalan Paklang@Yahoo.com

PKR Tampin tidak mahu melayan ulasan-ulasan yang datang daripada penyokong Ketuanan Melayu yang bersikap jumud dan tidak terbuka akal fikirannya.

Secara ringkas jawapan kepada individu yang menggelarkan diri sebagai Paklang:
Islam itu memberi kebebasan kepada umatnya untuk berfikir dan tidak dikongkong oleh fahaman sempit yang mampu membinasakan umat manusia lain. Islam juga melarang umatnya berlaku kejam dan tidak berlaku adil kepada manusia lain.

Tidak gunanya jika susuk jasad Islam tetapi corak pemikiran tidak memahami ajarannya dan mudah terpedaya dan tersogok dakyah politik sempit seperti Umno.

Soalan mudah kepada individu ini: Apakah tanpa Umno akan binasa Melayu dan Islam?
Jawapan mudah-ISLAM itu telah WUJUD lebih AWAL daripada Umno iaitu sejak 1431 tahun dahulu. Tanpa Umno, Melayu tetap hidup berjaya dengan kebolehan akal, keupayaannya, keteguhannya dan diperkuatkan dengan kefahaman mendalam akan ajaran-ajaran Islam.

Jika saudara masih berpegang hanya Umno sahaja yang boleh menjaga Melayu, ya..Umno menjaga Melayu yang korup, yang tidak amanah dan pendusta. Dan jika itu fikiran saudara, maknanya saudara lebih bertuhankan Umno dan berimankan Ketuanan Melayu itu. Munafik atau sesat?? Fikirkanlah sendiri sebelum terus mempercayai retorik-retorik bodek Ridhuan Tee Abdullah dalam Utusan Melayu yang sentiasa melebongkan fikiran benar Melayu.

Pakatan Rakyat adalah perjuangan untuk rakyat keseluruhannya.

No comments: