Tuesday, December 29, 2009

Tiada Anggota PKR Tampin Keluar Parti


Dipetik daripada Sinar Harian


TAMPIN-Parti Keadilan Rakyat Cabang Tampin menafikan anggotanya bertindak keluar parti untuk menyertai Umno seperti didedahkan akhbar Sinar Harian keluaran 25 Disember 2009.


Timbalan Ketuanya, Baharuddin Arif Siri berkata, laporan pengisytiharan dan penyertaan Abdul Rahim Abdullah, 36, ke parti Umno bersama empat rakannya di Pejabat Dewan Undangan Negeri(DUN) Gemencheh sekadar mencari publisiti murahan.


Menurutnya, keadaan lebih melucukan apabila wakil rakyat kawasan terpedaya dengan Abdul Rahim dan rakan yang didakwa mengambil kesempatan untuk kepentingan peribadi tanpa melihat latarbelakang terlebih dahulu.


"Saya menafikan laporan akhbar mendakwa anggota PKR di daerah ini keluar parti untuk menyertai Umno bersama empat rakannya di hadapan ADUN Gemencheh."


"Melalui siasatan dan penelitian rekod keanggotaan, saya percaya individu berkenaan bersama empat rakannya bukan ahli PKR, sebaliknya berkemungkinan ahli Umno masuk Umno atau Barisan Nasional menyertai BN."


Baharuddin Arif juga Pengerusi Penyelaras PKR DUN Gemencheh berkata, tindakan Abdul Rahim bersama empat rakannya bertemu wakil rakyat kawasan untuk menyertai Umno hanya bermotifkan agenda peribadi.


"Mereka kebanyakan menyatakan rasa tidak percaya dengan kepimpinan BN hari ini. Sedikit masa lagi, PKR akan membuka lima Ranting di DUN Gemencheh dengan penyertaan seramai 562 orang yang sudah mengisi borang keanggotaan." katanya.

1 comment:

Anonymous said...

BN khususnya Umno di Tampin telah panas punggung kerana gerakan aktif PR Tampin.