Thursday, February 25, 2010

DOK DIAM-DIAM KALAU TAK NAK CAMPURI URUSAN NEGARA LAIN

Patriotik benar bila ada puak-puak politik marah sangat bila 50 Ahli Parlimen Australia pinta kes liwat DSAI digugurkan termasuk dari PAS (kecuali TGNA). "Ini urusan Malaysia, jangan masuk campur".
Maka diatas semangat yang sama, jangan masuk campur dalam masalah Iran, Palestin, Selatan Thai, Mindanao dan jangan masuk campur dalam isu-isu di Afrika. Ada juga pehak yang terang-terang pergi melawat negara yang berkenaan yang secara tidak lansung memberi sokongan.
Amerika bukan saja masuk campur. Amerika gempur dengan senjata di Iraq, di Iran, di Afghanistan.
Jangan masuk campur di Myanmar. Jangan masuk campur di Tibet. Jangan masuk campur di Taiwan.
Jangan masuk campur. Jaga tepi kain sendiri atau jubah sendiri saja.
Ini sokonganlah weh. Tak faham. Di Negara Malaysia ni banyak yang tak telus. Mahkamah tak telus, polis tak telus, SPR tak telus, SPRM tak telus, dan pemimpin-pemimpin pembangkang diambil tindakan undang-undang secara fitnah. Dan fitnah terhadap Anwar adalah fitnah paling besar.
Mereka dari Negara Demokrasi dapat melihat dengan jelas fitnah ini. Dan mereka dari Negara demokrasi merasakan menjadi tanggungjawab mereka untuk menegur demi perjalanan demokrasi seluruh dunia.
Ada pemimpin termasuk PAS sanggup menegur perkara-perkara yang berlaku di Lubnan, Syria, Yemen, dunia Afrika, Palestin, Mesir bahkan Selatan Thai. Mereka merasakan itu adalah hak dan tanggungjawab mereka, tetapi apabila ada teguran yang sama dari Negara-Negara Demokrasi terhadap kebobrokan di Malaysia, mereka dengan muka tak malu, menyatakan bahawa itu adalah campur tangan yang tak diperlukan.

No comments: