Monday, December 19, 2011

PRU 13: Apakah Umno-BN akan menang di Gemas dengan bantuan undi pos?

Peningkatan ketara undi pos di Dun Gemas dapat dilihat melalui keputusan PRU 2004 dan PRU 2008.

Pada PRU 2004, mengikut helaian keputusan menunjukkan jumlah keseluruhan undi pos ialah 453 undi dengan 431 undi sah dan 22 undi rosak.

Pada PRU 2008 pula, mengikut helaian keputusan jumlah keseluruhan undi pos adalah 2,932 undi dengan undi sah 2,774 dan 158 undi rosak.


Manipulasi Undi Pos

Umno-BN telah memanipulasikan undi pos dengan memaksima perolehan undi tersebut kepada calon BN.

Pada PRU 2004, calon Pas telah mendapat 124 undi (27.37%) manakala calon BN memperolehi 307undi (67.77%).

PRU 2008 telah memperlihatkan peningkatan luarbiasa jumlah undi pos. Calon Pas mendapat undi sebanyak 514 undi (17.53%) dan calon BN mendapat 2,260 undi (77.08%).


Persediaan Jentera

Kemenangan DAP dalam Pilihanraya Kecil Parlimen Sibu lalu harus diambil pedoman dan pengajaran berguna kepada jentera pilihanraya PR. Keupayaan dan kepakaran PACA (polling agent & counting agent) khususnya dalam mengendalikan undi pos amat perlu kerana kemenangan DAP di Sibu adalah dengan bantuan kepakaran kendalian undi pos.

Perkara ini bukan lagi mustahil dilakukan kerana telah terbukti dalam PRK Sibu. Ruang dan peluang kepakaran yang dimiliki oleh jentera PKR harus dimanfaat melalui kemahiran dalam mengendalikan undi pos.

Mungkin pada PRU-13 nanti, jika keupayaan tersebut dapat dikuasai, tidak mustahil sekurang-kurangnya PR akan mendapat 45% undi pos samada daripada undi tentera atau polis!

3 comments:

Anonymous said...

boleh ke dgn cara itu pkr boleh menang? xde plan lain ke sekiranya rancangan awal gagal capai matlamat?

Amisha said...

Saya telah berpikir bahwa semua perusahaan pinjaman online curang sampai saya bertemu dengan perusahaan pinjaman Suzan yang meminjamkan uang tanpa membayar lebih dulu.

Nama saya Amisha, saya ingin menggunakan media ini untuk memperingatkan orang-orang yang mencari pinjaman internet di Asia dan di seluruh dunia untuk berhati-hati, karena mereka menipu dan meminjamkan pinjaman palsu di internet.

Saya ingin membagikan kesaksian saya tentang bagaimana seorang teman membawa saya ke pemberi pinjaman asli, setelah itu saya scammed oleh beberapa kreditor di internet. Saya hampir kehilangan harapan sampai saya bertemu kreditur terpercaya ini bernama perusahaan Suzan investment. Perusahaan suzan meminjamkan pinjaman tanpa jaminan sebesar 600 juta rupiah (Rp600.000.000) dalam waktu kurang dari 48 jam tanpa tekanan.

Saya sangat terkejut dan senang menerima pinjaman saya. Saya berjanji bahwa saya akan berbagi kabar baik sehingga orang bisa mendapatkan pinjaman mudah tanpa stres. Jadi jika Anda memerlukan pinjaman, hubungi mereka melalui email: (Suzaninvestment@gmail.com) Anda tidak akan kecewa mendapatkan pinjaman jika memenuhi persyaratan.

Anda juga bisa menghubungi saya: (Ammisha1213@gmail.com) jika Anda memerlukan bantuan atau informasi lebih lanjut

Lady Mia said...

KABAR BAIK!!!

Nama saya Lady Mia, saya ingin menggunakan media ini untuk mengingatkan semua pencari pinjaman agar sangat berhati-hati, karena ada penipuan di mana-mana, mereka akan mengirim dokumen perjanjian palsu kepada Anda dan mereka akan mengatakan tidak ada pembayaran di muka, tetapi mereka adalah penipu , karena mereka kemudian akan meminta pembayaran biaya lisensi dan biaya transfer, jadi berhati-hatilah terhadap Perusahaan Pinjaman yang curang itu.

Perusahaan pinjaman yang nyata dan sah, tidak akan menuntut pembayaran konstan dan mereka tidak akan menunda pemrosesan transfer pinjaman, jadi harap bijak.

Beberapa bulan yang lalu saya tegang secara finansial dan putus asa, saya telah ditipu oleh beberapa pemberi pinjaman online, saya hampir kehilangan harapan sampai Tuhan menggunakan teman saya yang merujuk saya ke pemberi pinjaman yang sangat andal bernama Ms. Cynthia, yang meminjamkan saya pinjaman tanpa jaminan sebesar Rp800,000,000 (800 juta) dalam waktu kurang dari 24 jam tanpa konstan pembayaran atau tekanan dan tingkat bunga hanya 2%.

Saya sangat terkejut ketika saya memeriksa saldo rekening bank saya dan menemukan bahwa jumlah yang saya terapkan dikirim langsung ke rekening bank saya tanpa penundaan.

Karena saya berjanji bahwa saya akan membagikan kabar baik jika dia membantu saya dengan pinjaman, sehingga orang bisa mendapatkan pinjaman dengan mudah tanpa stres atau penipuan

Jadi, jika Anda memerlukan pinjaman apa pun, silakan hubungi dia melalui email nyata: cynthiajohnsonloancompany@gmail.com dan atas karunia Allah, ia tidak akan pernah mengecewakan Anda dalam mendapatkan pinjaman jika Anda mematuhi perintahnya.

Anda juga dapat menghubungi saya di email saya: ladymia383@gmail.com dan Sety yang memperkenalkan dan memberi tahu saya tentang Ibu Cynthia, ini emailnya: arissetymin@gmail.com

Yang akan saya lakukan adalah mencoba untuk memenuhi pembayaran cicilan pinjaman saya yang akan saya kirim langsung ke rekening perusahaan setiap bulan.

Sepatah kata cukup untuk orang bijak.