Thursday, October 20, 2011

PKR Tampin komited bertanding di Tampin PRU 13


pangkah undi


PKR Cabang Tampin komited untuk bertanding dan meletakkan calon di Tampin untuk PRU-13 akan datang. Pada PRU 2004 dan 2008, PKR tidak bertanding di mana-mana kerusi Dun dan Parlimen di Tampin. Namun, setelah pengukuhan semula organisasi PKR Cabang Tampin sejak 2008 lalu, keberadaan PKR di Tampin harus diterjemahkan seiring dengan kewujudan PR Tampin melalui penyertaannya dalam PRU 13 secara lebih jelas.

PR Tampin mempunyai hubungan yang akrab sesama komponen yang terjalin sejak tahun 2009 lagi. Kemenangan DAP di Dun Repah telah memberi ruang terbaik kepada pengukuhan pengaruh politik PR di Tampin walaupun sejak sekian lama Umno-BN mendominasinya.

PKR Tampin meletakkan hasrat untuk bertanding samada peringkat Dun atau Parlimen. Untuk peringkat Dun seandainya diberi ruang, PKR Tampin selesa untuk bertanding di Gemencheh atas faktor kawasan campuran. Namun, keputusan tersebut diserahkan kepada pimpinan PKR Negeri Sembilan dan PR Negeri Sembilan untuk menentukan kedudukan yang terbaik kepada PKR Tampin bertanding.


No comments: