Thursday, August 11, 2011

PKR Tampin komited membantu PR menang di Tampin PRU-13

Sudah lama ruangan ini tidak dikemaskini kerana perubahan pimpinan cabang tahun lalu. Walaubagaimanapun, pemilihan parti yang berlangsung lalu sedikit pun tidak menggugat perpaduan dan persefahaman antara anggota cabang.

Malah jentera dan gerak kerja sebagai persediaan menghadapi pilihanraya sedang rancak disusun oleh PKR Tampin.

PKR Tampin kini telah diketuai oleh Haji Baharuddin Arif bin Haji Siri. Beliau merupakan bekas calon pilihanraya umum tahun 1995 bagi Dun Gemencheh yang bertanding atas tiket Semangat 46.

Jika dibandingkan dengan Umno Tampin, sememangnya PKR Tampin nampak kecik dari segi jumlah keanggotaannya tetapi PKR Tampin tetap komited untuk membantu PR memenangi Parlimen Tampin dan kesemua dun di dalamnya. PKR Tampin tetap mempunyai ranting-ranting iaitu Ranting Tampin Sentral, Air Kuning, Pekan Gemencheh dan Jelai Kompleks. Pada tahun 2011 ini juga, PKR Tampin turut membuka pejabatnya di Pekan Gemencheh.

Dikhabarkan juga, bahawa PAS Tampin sedia memberi laluan kepada PKR untuk bertanding di Gemas. Namun ia masih belum dapat dipastikan kerana masih di peringkat perbincangan PR Negeri Sembilan.

PKR Tampin berhasrat untuk bertanding di Dun Gemencheh seandainya diberi peluang oleh PR Negeri Sembilan.

1 comment:

jeffery,nani said...

pkr tampin telah pun menggempur dun gemas dimana ianya dikatakan kubu kuat umno tetapi ianya hanya indah khabar dari rupa.pkr telah pun mendapat sokongan rakyat gemas